8 sierpnia to dobra data dla kolei na Podkarpaciu i w Małopolsce. Dzisiaj podpisaliśmy trzy umowy, o łącznej wartości prawie 3 miliardów złotych netto na modernizację ważnych linii kolejowych na południu kraju. To kolejny krok Polskich Linii Kolejowych w kierunku walki z wykluczeniem komunikacyjnym i rozwoju szybkiej oraz bezpiecznej kolei w Polsce.
W Nowym Sączu, Limanowej i Rabce-Zdroju postępuje modernizacja linii kolejowej nr 104. To pierwsza faza projektu „Podłęże-Piekiełko”, który zmieni gospodarcze i społeczne oblicze regionu. Największa inwestycja kolejowa na południu Polski pozwoli na skrócenie podróży w Małopolsce, zwiększy możliwości transportu towarów, a także ułatwi komunikację ze Słowacją. Zadanie realizowane przez Polskie Linie...
Zakończyliśmy budowę bezkolizyjnego skrzyżowania ul. Krakowskiej z linią kolejową nr 104 w Nowym Sączu. Nowy obiekt zastąpił przejazd kolejowo-drogowy, dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo i przepustowość na ważnej arterii, stanowiącej jeden z dojazdów do miasta. Inwestycja Polskich Linii Kolejowych realizowana jest w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”. Dofinasowanie zapewnia Unia Europejska z...
Ważąca przeszło 2,5 tys. ton tarcza TBM „Jadwiga” rozpoczęła budowę tunelu kolejowego pod Pisarzową. W ciągu najbliższego roku powstanie nowy obiekt o długości niemal 4 km, który skróci podróże pociągiem pomiędzy Limanową a Nowym Sączem. To będzie pierwsza z 16 takich budowli zaplanowanych w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”, największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych na południu kraju....
Polskie Linie Kolejowe realizują jeden z największych projektów infrastrukturalnych na południu Polski – modernizację linii kolejowej nr 104, finansowaną ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Pod koniec maja trasę tę mogli zwiedzać miłośnicy kolei, którzy zwyciężyli w konkursie zorganizowanym z okazji Dni Funduszy Europejskich.
Uczestnicy całodziennej podróży odwiedzili...
Już prawie dwa miesiące tarcza TBM „Kinga” drąży podziemny tunel pod Pisarzową. Maszyna codziennie trawi kolejne metry górotworu. Za kilka tygodni dołączy do niej większa siostra „Jadwiga”, która montowana jest na placu budowy. W przyszłym roku nowe tunele, kolejowy i ewakuacyjny, połączą stację w Męcinie z przystankiem w Mordarce, co pozwoli skrócić podróże koleją w kierunku Nowego Sącza. Prace...
Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują inwestycje w rozwój Małopolski. Podpisaliśmy umowy na zaprojektowanie podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych dla największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Obiekty w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach zapewnią zasilanie szybkim pociągom w kierunku Nowego Sącza, Limanowej i Zakopanego. Inwestycje za przeszło 15 mln zł netto...
Będą miały niemal 4 kilometry długości i znacznie skrócą podróże pomiędzy Limanową a Nowym Sączem. Rozpoczynamy drążenie nowych tuneli pod Pisarzową, które połączą stację w Męcinie z przystankiem w Mordarce. Obiekty zostaną wybudowane przy użyciu ogromnych tarcz TBM, nazwanych na cześć małopolskich władczyń – św. Jadwigi i św. Kingi. Prace na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany, to ważny...
Kontynuujemy dobre wieści dla projektu „Podłęże – Piekiełko”! Ogłosiliśmy przetarg na modernizację linii kolejowej na odcinku Tymbark – Limanowa. Zadanie o wartości przeszło 1,3 mld zł chcemy zrealizować do 2029 roku. Wybudujemy nowe mosty, wiadukty i perony, a także tunel i estakadę. Dzięki inwestycjom PLK SA mieszkańcy Limanowej zyskają niezawodne połączenie z Krakowem i Nowym Sączem. Ułatwimy...
Kolejne dobre wiadomości dla mieszkańców Małopolski! Ogłosiliśmy przetarg na budowę linii kolejowej pomiędzy Podłężem a Gdowem. Do 2029 roku powstaną nowe tory, mosty, wiadukty i przeszło 900-metrowy tunel. Mieszkańcy Gdowa zyskają szybkie i niezawodne połączenie z Krakowem. Szacowana wartość zadania to 2,3 mld zł. Największa inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na południu kraju...
Szukamy wykonawców, którzy w dwa lata zmodernizują 15 km torów na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna – Fornale (Kasina Wielka). Ogłosiliśmy przetarg na kolejny etap prac przy największym projekcie kolejowym na południu Polski. Zadanie szacowane jest na ponad 750 mln zł. Pozostałe postępowania przetargowe w ramach trasy „Podłęże-Piekiełko” planujemy uruchomić do końca przyszłego roku....
Co ma niemal 5 m średnicy, waży 600 ton i zmieści się na 30 ciężarówkach? Powstała w chińskim Changsha, tarcza TBM, która wydrąży jeden z tuneli pod Pisarzową. Maszyna jeszcze w grudniu przypłynie do Polski. Między innymi dzięki niej linia kolejowa pomiędzy Nowym Sączem a Limanową poprowadzona zostanie w nowym śladzie, który pozwoli na przyspieszenie pociągów i skrócenie podróży. Inwestycja PKP...
Podpisaliśmy umowy na budowę trzech podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych dla modernizowanej linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz. To ważny element inwestycji, który zapewni prąd dla pociągów. Obiekty w Przymłyniu, Pisarzowej i Limanowej będą gotowe na początku 2026 roku. Inwestycje za przeszło 136 mln zł netto finansowane są w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Mode...
Ogłosiliśmy przetarg na budowę pierwszego odcinka nowej linii kolejowej w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”. Tory pomiędzy Szczyrzycem a Tymbarkiem poprowadzone będą przez dwa tunele, wiadukty i mosty. Ta część nowego połączenia kolejowego w Małopolsce gotowa będzie w 2029 roku. Szacowany koszt budowy to ponad 2 mld zł netto, który sfinansowany będzie ze środków budżetowych.
Kolej wraca do Limanowej. Podróżni zyskają wygodne perony i szybkie połączenie z Krakowem. Wybudujemy nowe tory, mosty i wiadukty kolejowe. Dla mieszkańców przygotujemy bezpieczne drogi, chodniki i przejścia podziemne. Podpisaliśmy umowę na modernizację stacji Limanowa. To ważna część linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz. Szybkie podróże na Podhale i Sądecczyznę oraz sprawny transport towarów,...